Klacht over behandeling door ambtenaar of bestuurder
Vindt u dat een ambtenaar, afdeling of bestuurder van de gemeente u niet goed heeft behandeld? Dien dan een klacht in via het online klachtenformulier.
Afhandeling van uw klacht in het kort
Binnen 6 weken krijgt u een brief waarin staat wat we met uw klacht doen. De gemeente mag er nog 4 weken langer over doen. Ook dan krijgt u een brief. Als u het ermee eens bent mag de gemeente langer doen over de beoordeling van uw klacht.
Waarover kunt u een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen als u vindt dat:
- U door medewerkers of bestuurders niet goed bent behandeld
- U te weinig, onjuiste of misleidende informatie krijgt
- De gemeente niet reageert op vragen
- Niet zorgvuldig is omgegaan met uw privacy, bijvoorbeeld als zonder uw toestemming uw medische gegevens zijn doorgegeven
Waarover kunt u geen klacht indienen?
- Iets dat meer dan 1 jaar geleden is gebeurd
- Regels van de gemeente
- Iets waarover u al eerder een klacht hebt doorgegeven
- Gedrag of een actie waartegen u bezwaar had kunnen maken of beroep had kunnen instellen
- Gedrag dat al onderzocht wordt door Justitie
Behandeling van uw klacht
- Uw klacht wordt door de gemeente zelf behandeld
- U mag meer over uw klacht vertellen aan de persoon die uw klacht behandelt
- U krijgt van de gemeente een brief waarin staat wat we met uw klacht doen