Briefadres aanvragen voor zorginstelling en gevangenis
Als je naar een zorginstelling of gevangenis gaat, kun je een briefadres aanvragen. Je post wordt dan bezorgd op een ander adres, bijvoorbeeld bij een familielid, vriend of kennis.
Je hebt DigiD nodig om in te loggen.
Dit heb je nodig bij het invullen
- Bewijs van verblijf in een zorginstelling of gevangenis
- Schriftelijke en ondertekende toestemming (pdf, 72 KB) en een kopie van het legitimatiebewijs van de persoon waar de post naartoe wordt gestuurd
Informatie:
Telefonisch spreekuur
Wil je ons graag telefonisch spreken omdat je een afspraak wilt maken, vragen hebt of er niet uit komt? Dat kan tijdens onze telefonische spreekuren. Je kan ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van:
- 10.00 tot 11.00 uur
- 14.00 tot 15.00 uur
Zo beoordeelt de gemeente jouw aanvraag
De gemeente controleert:
- Of je een briefadres kunt krijgen
- Of de persoon die toestemming geeft op het opgegeven adres staat ingeschreven
Binnen 8 weken krijg je een brief waarin staat of je een briefadres krijgt.
De gemeente geeft andere overheidsinstanties(Verwijst naar een externe website) de adreswijziging door. Je moet wel het briefadres zelf doorgeven aan commerciële organisaties en particulieren.