Woonurgentie

Als je in een noodsituatie zit en dringend een ander huis nodig hebt, kun je woonurgentie aanvragen. Je krijgt dan voorrang bij het zoeken naar een huurhuis.

Vraag woonurgentie aan

Welke gegevens heb ik nodig?

Je hebt in elk geval de volgende gegevens nodig:

Soms heb je ook de volgende gegevens of documenten nodig:

  • Contactpersoon die voor jou de aanvraag indient
  • Huisarts/specialist
  • Huurcontract (beschikking rechtbank bij claim van de woning)
  • Convenant, samenlevingscontract, ouderschapsplan, vaststellingsovereenkomst (pdf, 90 KB)
  • Financieel overzicht van jouw situatie.
Kosten woonurgentie
Urgentie aanvragen Prijs
In behandeling nemen van de aanvraag € 51,60

Hoe wordt mijn aanvraag beoordeeld?

  • Via een brief laten we jou weten wanneer we je aanvraag in behandeling nemen en vragen we je de behandelingskosten te betalen
  • De secretaris van de urgentiecommissie bekijkt, eventueel in overleg met de woningcorporatie, op welke huurhuizen jij hebt gereageerd
  • De secretaris beoordeelt je aanvraag en schakelt soms een onafhankelijk adviesbureau in, als er sprake is van sociale en/of medische urgentie
  • Binnen 2 weken na de vergadering van de commissie stuurt de secretaris je een brief. Daarin staat of jij woonurgentie krijgt.

Als we bepaalde gegevens missen, krijg je 30 dagen de tijd om het alsnog in te sturen. Pas daarna beoordeelt de urgentiecommissie jouw aanvraag.

Heb jij een vraag over woonurgentie?

Stel je vraag via woonurgentie@veenendaal.nl. Je krijgt dan via e-mail een antwoord.