Inkomsten doorgeven
Heeft u een bijstandsuitkering of een IOAW- of IOAZ- uitkering? En heeft u andere inkomsten, bijvoorbeeld salaris, alimentatie, persoonsgebonden budget of pensioen? Stuur een bewijs van uw inkomsten aan de gemeente via het formulier Online andere inkomsten doorgeven. Wij gebruiken deze informatie om te bepalen of u een aanvullende uitkering krijgt.
Bij het invullen van dit formulier heeft u DigiD nodig. Als u een bewindvoerder heeft, vraag deze dan om voor u uw overige inkomsten door te geven met eHerkenning.
Welke informatie over uw inkomsten moet u in ieder geval aan ons doorsturen:
- Loonstrook
- Betaalspecificaties (van andere instantie dan de gemeente)
- Inkomsten van pensioenfonds (maandelijkse betaling)
- Inkomsten uit PGB (alleen als werknemer, niet als werkgever)
- Arbeidscontract
- Andere dan hieroven genoemde inkomsten
Geen inkomstengegevens ontvangen of een periode geen inkomsten gehad?
Heeft u wel andere inkomsten maar de loonstrook of betaalspecificatie nog niet ontvangen? Geef dan wel vast uw inkomsten aan ons door.
Of heeft u een maand geen inkomsten of bent u niet opgeroepen om te komen werken? Zodra u de inkomstengegevens ontvangt, levert u deze alsnog in bij de gemeente.
Wanneer moet u gegevens inleveren?
Lever de inkomstengegevens digitaal in bij de gemeente, zodra u deze informatie heeft gekregen van uw werkgever, uitkeringsinstantie of pensioenfonds
Wanneer wordt uw aanvullende uitkering uitbetaald?
De gemeente berekent de aanvullende uitkering nadat u uw inkomstengegevens heeft ingeleverd. Uw aanvullende uitkering gaat met de eerstvolgende betaling mee.