Bezwaar gebruik van contactgegevens

Als je iets aanvraagt aan de balie of een formulier invult op de website, vragen we om je telefoonnummer en/of e-mailadres. Deze informatie bewaren we in het Basisregistratie Personen-systeem (BRP), zodat we je bijvoorbeeld kunnen laten weten wanneer je jouw rijbewijs of reisdocument kunt ophalen.

Wil je niet dat de medewerkers van het Klant Contact Centrum (KCC) jouw gegevens voor andere zaken gebruiken? Dan kun je bezwaar maken via het online formulier.

Bezwaar maken gebruik contactgegevens

Wanneer gebruikt het KCC jouw gegevens?

Het Klant Contact Centrum (KCC) van de gemeente mag jouw telefoonnummer of e-mailadres in andere situaties gebruiken, zoals:

  • Als het rijbewijs of reisdocument niet op tijd is opgehaald
  • Als de vraag via de website of e-mail niet helemaal duidelijk is
  • Voor het teruggeven van een gevonden voorwerp aan de eigenaar
  • Om toestemming te vragen aan de ouder voor de inschrijving van een minderjarig kind in de BRP
  • Bij vragen over jouw juiste adres
  • Om iemand die nog staat ingeschreven op een oud adres te vragen de verhuizing door te geven
  • Bij onduidelijkheid over de verhuis-, immigratie- of emigratieaangifte
  • Bij veranderingen in jouw gegevens in de BRP

Jouw gegevens worden niet doorgegeven aan andere teams van de gemeente.