Hulp bij betaalachterstand
Het kan soms lastig zijn om alle rekeningen op tijd te betalen. Dan is het belangrijk om snel een oplossing te vinden.
We gunnen elke Veenendaler een leven zonder geldzorgen. Daarom werken we samen met woningcorporaties, zorgverzekeraars, energie- en waterbedrijven om betaalachterstanden op te lossen. Dat heet Vroegsignalering.
Vroegsignalering in kort
- De gemeente krijgt een signaal als je een betaalachterstand hebt voor je
-
- zorgverzekering
- huur
- energie (gas en licht)
- water
- Mirjam of Rebecca van 'Vroeg eropaf' neemt contact met je op via
-
- telefoon
- brief
- sms
Of ze komen bij je thuis langs.
- Samen met jou gaan ze op zoek naar een oplossing voor je betaalachterstand
-
De hulp is gratis en je bent niets verplicht.
Organisaties waaraan je vaste lasten betaalt, informeren ons wanneer je een betaalachterstand hebt. Dit zijn organisaties zoals woningcorporaties, zorgverzekeraars, energie- en waterbedrijven. Ze doen dit omdat het in de wet staat en wij jou zo snel mogelijk kunnen helpen. Meestal krijgen wij bericht na het vervallen van de eerste betalingstermijn.
Medewerkers van het team 'Vroeg eropaf' zoeken contact met mensen die in het bericht staan. Dit doen zij via
- een brief
- een e-mail
- een telefoontje
- een sms-bericht
- of een bezoek aan huis
Dan schrik je misschien. Maar geen zorgen, de consulenten van 'Vroeg eropaf' willen alleen even met je praten en helpen als dat nodig is. Ze kijken graag samen met jou naar oplossingen om je rekeningen te betalen.
De hulp is gratis en vrijwillig
Je bepaalt zelf of je gebruik wilt maken van de hulp. Je bent niets verplicht.
Contact met 'Vroeg eropaf'
Natuurlijk mag je ook zelf contact opnemen. Dit zijn onze gegevens:
Rebecca Borgdorff
(0318) 538 056(Verwijst naar een telefoonnummer)
rebecca.borgdorff@veenendaal.nl(Verwijst naar een e-mailadres)
Mirjam van Zanten
(0318) 538 052(Verwijst naar een telefoonnummer)
mirjam.van.zanten@veenendaal.nl(Verwijst naar een e-mailadres)
Je gegevens zijn veilig
We mogen jouw gegevens alleen gebruiken om een hulpaanbod te doen. Daarom komen de berichten van betaalachterstanden in een gesloten systeem terecht. Na 6 maanden worden alle gegevens uit het systeem verwijderd. We delen geen gegevens en informatie met andere partijen. Ook niet met het bedrijf dat de betaalachterstand heeft gemeld.
Grip op je geld
Op de website Geldfit.nl(Verwijst naar een externe website) vind je veel informatie over geld in jouw situatie. Je kunt er ook een potjes-check doen om te zien welke regelingen en toeslagen je kunt aanvragen.