Meldingen overlast en openbare ruimte, vragen, kapotte straatverlichting, verstopt riool

Als u op straat iets tegenkomt waarvan u denkt dat het gemaakt of opgeruimd moet worden of u heeft ergens last van, dan kunt u dat bij de gemeente melden via het online formulier.

Vraag of melding

Wat kunt u melden?

  • Meldingen over de buitenruimte: Bijvoorbeeld gaten in de stoep, gras dat gemaaid moet worden of kapotte verkeerslichten.
  • Overlast: Bijvoorbeeld stank, zwerfvuil, hangjongeren of geluidsoverlast.
  • Gedwongen zondagswerk: Als u tegen uw wil op zondag moet werken.
  • Straatverlichting die niet werkt: Dit kunt u melden bij Citytec.
  • Alle andere vragen.

Hoe lang duurt het?

Meestal lossen we uw melding of vraag binnen 10 werkdagen op. Ook als het niet lukt om het binnen 10 dagen op te lossen, sturen we een e-mail waarin staat wat we doen met uw vraag of melding.

Melding verstopt riool

  • Alle rioolproblemen (bijvoorbeeld een verstopping) tussen uw huis en het ontstoppingsstuk in uw tuin moet u zelf (laten) oplossen. De kosten betaalt u zelf.
  • Vanaf het ontstoppingsstuk tot het hoofdriool moet de gemeente de problemen oplossen. Neem dan contact op via (0318) 538 538. Een medewerker van de gemeente komt dan kijken wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Kapotte straatverlichting

Als de straatverlichting in uw straat het niet doet, meld dit dan altijd bij CityTec via het online formulier of telefonisch via 088 - 100 27 30. Citytec beheert en onderhoudt de straatverlichting en zorgt dat de storing zo snel mogelijk opgelost wordt. Bovengronds kunnen zij dat zelf, maar voor ondergrondse storingen moeten zij de netbeheerder inschakelen.

CityTec, netbeheerders en gemeente

CityTec is eigenaar van alle lantaarnpalen. Stedin is eigenaar van de ondergrondse kabels en leidingen, met uitzondering van Veenendaal-oost, daar is Liander de eigenaar.

De gemeente huurt de lantaarnpalen van CityTec, die ook zorgt voor het beheer en onderhoud. Hiervoor heeft de gemeente een contract met CityTec.

Oplossen van storingen

Soms kan een storing snel verholpen worden door het vervangen van een lamp of een zekering. In andere gevallen moet er verder gezocht worden naar de oorzaak. Dit is lastiger en duurt langer. Ook kan het zijn dat de storing even is opgelost, maar zich herhaalt. In dat geval moet er misschien een stuk kabel vervangen worden. Dat duurt soms langer dan vijf werkdagen.