Inkomsten doorgeven

Heeft u een bijstandsuitkering of een IOAW- of IOAZ- uitkering. En heeft u andere inkomsten, bijvoorbeeld salaris, alimentatie, persoonsgebonden budget of pensioen? Stuur een bewijs van uw inkomsten aan de gemeente via het online formulier. Wij gebruiken deze informatie om te bepalen of u een aanvullende uitkering krijgt.

Online inkomstengegevens doorgeven

Bij het invullen van dit formulier heeft u DigiD nodig. Als u een bewindvoerder heeft, kan deze persoon voor u uw inkomstengegevens doorgeven met eHerkenning.

Welke informatie over uw inkomsten moet u in ieder geval aan ons doorsturen:

  • Loonstrook 
  • Betaalspecificaties (van andere instantie dan de gemeente)
  • Inkomsten van pensioenfonds (maandelijkse betaling)
  • Inkomsten uit PGB (alleen als werknemer, niet als werkgever)
  • Arbeidscontract
  • Andere inkomsten

Heeft u geen inkomstengegevens ontvangen of een periode geen inkomsten?

Heeft u wel andere inkomsten, maar de loonstrook of betaalspecificatie nog niet ontvangen? Heeft u een maand geen inkomsten? Of bent u niet opgeroepen? Geef dan wel vast uw inkomsten aan ons door. Zodra u de inkomstengegevens wel heeft ontvangen, levert u deze alsnog in.

Wanneer moet u gegevens inleveren?

Lever de inkomstengegevens digitaal in bij de gemeente, zodra u deze informatie heeft gekregen van uw werkgever, uitkeringsinstantie of pensioenfonds 

Wanneer wordt de uitkering uitbetaald?

De gemeente berekent de aanvullende uitkering, als u de juiste inkomstengegevens heeft ingeleverd. Uw aanvullende uitkering gaat met de volgende betaling mee. De gemeente betaalt 2 keer per week uit.