Meldingen

Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse tegels? Een omgewaaide boom? Andere meldingen of tips over uw buurt? Of ervaart u onnodige regels of procedures? Meld het ons!

Meestal lossen we uw melding of vraag binnen 10 werkdagen op. Gaat het om een grote klus die meer werk vraagt of een ingewikkelde vraag, dan laten we u dat weten.

Verloren voorwerp terugvinden

Bent u iets verloren? Dan kunt u er naar zoeken op de website iLost. Staat wat u kwijt bent niet in de lijst, dan kunt u langskomen aan de balie in het gemeentehuis. 

Voor een verloren of gestolen paspoort, identiteitskaart of rijbewijs kunt u bij de gemeente een zogeheten verklaring van verlies of diefstal tekenen. En direct een nieuw identiteitsbewijs aanvragen.

Gevonden voorwerp registreren

Heeft u een voorwerp gevonden? Registreer dit op de website iLost. Het voorwerp kunt u thuis bewaren of afgeven in het gemeentehuis. Heeft u een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs gevonden, dan moet u dit altijd afgeven aan de balie.

Melding verstopt riool

Is het riool in uw hele huis verstopt? Als u het ontstoppingsputje vrij graaft, is te zien of de verstopping op gemeenteterrein zit (ontstoppingsputje vol) of op particulier terrein (ontstoppingsputje leeg). In veel gevallen beschikt de gemeente over een tekening met de locatie van het ontstoppingsputje. Deze kunt u telefonisch opvragen bij de gemeente.

  • Zit de verstopping op uw terrein, dan moet u de verstopping zelf (laten) verhelpen en de kosten daarvoor betalen.
  • Als de verstopping op gemeenteterrein zit, neem dan contact op via (0318) 538 538 en houd het gat van het ontstoppingsputje open. De gemeente lost het probleem op.

Problemen met water?

Is er iets niet in orde met het water bij u in de buurt? Heeft u wateroverlast? Of is het drinkwater niet lekker? Dan kunt u dit via het meldpunt water melden.