Klacht indienen vanwege aanbestedingsprocedure
Bent belanghebbende bij een specifieke aanbesteding en bent u het niet eens met het proces? Dan kunt u een klacht indienen.
Beschrijf op welke punten u het niet eens bent met de aanbesteding of een onderdeel daarvan.
Dit formulier is niet bedoeld voor acquisitie. Heeft u algemene vragen over een aanbesteding, dan kunt u gebruik maken van de nota van inlichtingen die bij de aanbesteding hoort.
Wanneer bent u belanghebbend?
Belanghebbenden zijn ondernemers die direct belang hebben bij het verwerven van een overheidsopdracht, bijvoorbeeld:
- gegadigden
- (potentiƫle) inschrijvers
- onderaannemers van (potentiƫle) inschrijvers
- brancheorganisaties
- klachtenloketten van ondernemers.
Hoe wordt uw klacht behandeld?
- Binnen 3 werkdagen krijgt u van ons telefonisch of per mail een reactie.
- De gemeente onderzoekt de klacht en beoordeelt of de klacht (deels) terecht of onterecht is en wat er met de klacht gedaan wordt.
- Een klacht zet een aanbestedingsprocedure niet stil. Afhankelijk van de klacht bepaalt de gemeente of de aanbestedingsprocedure doorgaat, tijdelijk wordt onderbroken of helemaal wordt stopzet.
Wilt u meer uitleg over een procedure of heeft u vragen over de inhoud, dan kunt u gebruik maken van de inlichtingenronde die bij de aanbesteding hoort.
Contact inkoop
Voor meer informatie over inkoop en aanbesteding kunt u terecht bij de inkopers van de gemeente, tel. (0318) 538 538.