Briefadres aanvragen voor zorginstelling en gevangenis
Gaat u naar een zorginstelling of een gevangenis? Dan kunt u een briefadres aanvragen. Uw post wordt dan op een ander adres bezorgd, bijvoorbeeld bij een familielid, vriend of kennis.
U heeft DigiD nodig om in te loggen.
Wat heeft u nodig bij het invullen
- Bewijs van verblijf in een zorginstelling of gevangenis
- Schriftelijke en ondertekende toestemming (pdf, 7,89 KB) en een kopie van het legitimatiebewijs van degene waar de post naartoe wordt gestuurd
Hoe beoordeelt de gemeente uw aanvraag?
De gemeente controleert:
- of u een briefadres kunt krijgen
- of degene die toestemming geeft op het opgegeven adres staat ingeschreven.
Binnen 8 weken krijgt u een brief waarin staat of u een briefadres krijgt.
De gemeente geeft andere overheidsinstanties de adreswijziging door. U moet het briefadres zelf doorgeven aan commerciƫle organisaties en particulieren.
Verhuizing doorgeven
U kunt uw verhuizing online doorgeven aan de gemeente waar u gaat wonen. Dit kan tot uiterlijk vijf dagen na de verhuizing. U hoeft uw verhuizing niet door te geven in de gemeente die u verlaat.
Wmo-ondersteuning aanvragen
Meld uw vraag voor ondersteuning digitaal bij ons Wmo-loket. wij nemen contact met u op om te praten over uw aanvraag.